Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Mayıs 2016 Çarşamba

Tuhaf Bir Durum Bu Bencillik

Milletin amma derdi var be Adem. 
Herkes her yerde, her zaman kendi derdinde. Kendi derdinin büyüklüğünde, senin derdin dert midir benim derdim yanında tınısıyla yaşamakta. E bu normal. Ne bekliyorsun ki denilebilir. 

Olayı bencilliğe, fedakarlığa, değer vermeye bağlayacağım da konuya giriş yapamadım. Belki bu mevzuya giriş yapmadan girmek gerek. 

Hepiniz bencilsiniz. Ben de bencilim. Yıllarca, sen önemlisin, senden başkasının bir önemi yoktur, hayat senin hayatın, sen istemezsen, sen şöyle, sen böyle diye diye bencil bir ruha büründük hadi hayırlı olsun. Belki de bu bir sosyal savaş politikasıdır. Bunu da ayrıca düşünmek lazım.

İnsan sencil olduğu kadar karşısındaki insandan sencillik bekliyor, fedakar olduğu kadar fedakarlık bekliyor. Bu tür şeyleri beklememek lazım be Adem. E insanız neticede bu hisler olmadan da olmuyor işte. 

Kısa keseyim mevzuyu belki sonra yine konuşuruz. Bencil olmamak lazım. Beklentisiz olmak lazım. İnsan olmak esas mesele. Temiz insan olmak. Temiz insan nedir tanımlatma bana. Yap bir çerçeve ahlaksal değerleri içeren. Al bütün değerlerini ölç tart biçimlendir, sonra neresindesin bu çerçevenin, al sana temiz insan olma ölçütü. 

Ve insanlar öldürülüyorken, 
ahlaksız olmayı, 
bencil olmayı, 
hep banacılığı, 
ben en mükemmelimciliği, 
vurdumduymaz olmayı 
                                          kabul edememekteyim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder