Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

14 Ocak 2016 Perşembe

Sen Üzülme Diye Sana Yalan Söyleyeyim

 O kadar samimi bir alemde yaşamaktayız ki her yanımız samimiyet kokuyor.

Güven konusunda zaten tavan yapmışız.

Oooo her yer güven her yer samimiyet...

Herkes güven ve samimiyet bekleyen taraf olmuş, almış başını gitmekte.

Pek tabi normal değil mi bu durum; evet evet normal.

Çünkü insan güven ve samimiyet beklemektedir. Bu unsurlar olmadan insanın yaşamı sallantılı geçecektir, denizdeki tekne gibi.

İlişkileri sürdürmek için de bahsettiğimiz duygular olmalı. Olmazsa olmaz unsurlar bunlar bana göre.

Samimi olmaktan geçer güvene giden yollar. Eğer karşınızdaki kişi ya da kişilere karşı samimi değilseniz, ortaya gelip geçici bir muhabbetten başka hiçbir şey çıkmaz. 

İlişkileri düzenlemek ya da kurtarmak için ufak tefek de olsa yalanlar söylenir. Benim söylediğim de olmuştur;

Senin söylediğini bildiğimiz gibi. 

"Sen üzülme diye sana yalan söyledim." 
"Sen bunu bilmedin."
"Ben o yalanla yaşadım."
"Tek maksadım sen üzülme diye düşünmemdi."

Sevdiğiniz, saygı duyduğunuz birilerine neden yalan söyleme ihtiyacı hissedersiniz? Hadi birkaç maddeyi kendi yalanlarımdan yola çıkarak sıralayayım;

Sen neden sıralamıyorsun?

  • Sana karşı hata yaptım. Bu hatanın aramıza mesafe koyacağından endişelendim. Endişelendim
  • Özür dilemek zor geldi.

  • Sana tam anlamıyla inanamadım.
  • Yalan söylemek gibi bir düşüncem yokken, ağzımdan çıkıverdi, geri dönemedim.
  • Yatsıya kadar yanacak mumum vardı.
  • Hayatıma dair bazı şeyleri bilmeni istemiyordum. Bana bakış açın değişecek sandım.
  • ...


Saymaya başlayınca o kadar çok şey geldi ki aklıma bir yerde durması gerekti bu yalancının.

Şunu düşünürüm hep, yalan söyleyeceğime, sana gerçekleri pat diye söylemek yerine, güzel bir üslupla anlatsam, bana olan inancın, güvenin, sevgin, samimiyetin ve de o güven daha çok kenetlenmez mi gönlümde/gönlünde. Elbette kenetlenir, belki artar, belki dünyada hiç olmadığım kadar insana yakışır şekilde yaşamanın temiz hazzını yaşarım.

Hiçbir yalan, açıkça ve ahlaklıca söylenmiş bir sözden daha sahiplenilesi değildir. Bu benim fikrim tabi. 

Şarkıda ne diyordu "bana yalan söylediler, kaderden bahsetmediler." Ne bileyim, basit de olsa bir yalan kaderinizin/kaderimizin yörüngesinden şaşmasına sebep olacaktır. 

Dostluklar kolay kolay kurulmuyor Adem. Adem ne mi, samimi yazalım dedik be dostum. Hiçbir dostunuza, size değer veren birine, dünyada kolay kolay elde edemeyeceğiniz birine/birilerine ister pembe, ister küçük, ister sempatik yalanlar söylemeyin. Zira küçücük bir yalan koca bir dünyadan mahrum kalabilecek olma ihtimalimizi artırabilir. Arttırmasın, yok olsun yalanlar dolanlar, hapishanesi olan Yusuf'un kuyusunda. 

Değer verdiğiniz insanlar, sizin her halinize değer verir, inanır size, her halleri samimiyet ve her halleri güvendir. 

Bize güvenelim, size güvenelim insanlığımız yücelsin. 
Belki gittiğimizde çok çok uzaklara, adımız anılır insanlığımızla.

Yunus'un dediği gibi "Sevelim, sevilelim, dünya kimseye kalmaz." 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder