Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

13 Ocak 2016 Çarşamba

Hatalarım oldu ve bunları nasıl göğüsledim, hatalarım benim için neyi ifade ediyor


Yaşadığım bunca sene boyunca birçok hata yaptım; en az sizin hatalarınız kadar. Kimini isteyerek, kimini düşünmeden, kimini fark etmeden yaptım.
Peki, ne demekti bu hata ve ben neden bu hatayı yapmaya devam etmiştim, devam ediyordum. Durdum ve uzun uzun düşündüm. Benim hayatımda hata dediğim şeyi tanımlayan kelimeler nelerdi?
Hata, genel geçer kurallara uymama haliydi; 
Hata, bunca yıllık yaşamımda doğru dediğim yanlışları savunmamdı;
Hata, başkalarının doğrularına ve söylediklerine sonuna kadar incelemeden inanmamdı; 
Hata; her şeyin üstesinden tek başıma gelebilirim diye diretmemdi;
Hata; yeteneklerimi bir kenara bırakıp sıradan bir hayatı seçmemdi;
Hata, kişileri çok çabuk kabullenip onları sorgulamadan inanmak ve onlara güvenmekti;
Ve daha bir çok şeydi hatanın tanımı Adem’in dünyasında!
Bu hatalarla nasıl başa çıktım
Öğrenmekle başladı hatalarımla başa çıkma zamanlarım;
Öğrendikçe doğruyu, attığım her adımda daha sağlam hissettim kendimi;
Tanımaya başlayınca insanları, onlara verdiğim değerin ölçüsünü dozunda kullanarak en aza indirmeye başladım hatalarımı;
Fevri davranmayarak;
Daha çok susarak; susmayı öğrenerek;
Daha çok dinleyerek; dinlemeyi öğrenerek;
Dinle, bu ney neler hikâyet eder,
                             ayrılıklardan nasıl şikâyet eder.
Beni kamışlıktan kestiklerinden beri feryâdımdan
                             erkek ve kadın müteessir olmakta ve inlemektedir.

Ve dahi anlayarak; aslında yaşamın da varoluş nedenlerinden biri olan karşındakini anlamaya başlayarak; anlamanın, duymak demek, görmek demek, dinlemek demek olduğunu, kısacası bilmek eylemini harekete geçirerek hatalarımla başa çıkmaya başladım.

Hatalarım benim için neyi ifade ediyor
Hatalarım benim için yaşadığım her anı;
Hatalarım benim için karşımdaki insanın varlığını/yokluğunu;
Hayat karşısında ne kadar yalnız olduğumu;
Yalnızlığın bir hesaplaşma süreci olduğunu;
Kırılan kalbin aslında kendi kalbim olduğunu;
Hatalarım benim için değer vermeyi;
İfade ediyor;
Ve yaptığım hatalardan;
Saygı duymayı öğrendim;
Kendime, sana, ona ve bir diğerine;
Güvenmeyi/Güvenmemeyi;
Karşılaştığım herhangi birine ha deyince güvenmemeyi, güven kriterlerimin oluşmasını sağladı. Güven önemlidir, güven olmayan hiçbir ortamda başarı elde edilemez;
Hayatta kimseye güvenmeyeceksin' demek saçmalıktır inan. Ama kime 'iki defa güveneceğini' hesaplamalı insan.
                                                                                                              Victor Hugo

İnanmayı/inanmamayı;
Kendime inanmayı öğrendim; yaşarken nasıl yaşamam gerektiğini öğretti; inanmamayı söylenen her söze, her sözün birkaç kere düşünülüp hayatıma ne katacağına inandıktan sonra ardında durmam gerektiğini;

Ve ağlamayı öğretti hatalarım bana; belki ruhumu arındırır diye kalbimin söyleyemediklerini gözümden döktüğünü öğretti.

Hatalarım bana yaşamda var olabilmemi, hatalarım bana seni, seni, seni bilmeyi, fark etmeyi öğretti.
Uzun lafın kısası hatalarım benim öğretmenim oldu!



   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder